1. Home
  2. > Your Business
  3. > Industries

Extra kracht voor de voedingsmiddelen- en frisdrankensector

We helpen voedingsmiddelen- en frisdrankproducenten om een stap voor te blijven door hun operationele veerkracht en productie-efficiëntie te verbeteren.

Stijgende kosten, kleinere marges en strengere eisen van regelgevers en consumenten zetten fabrikanten onder druk. De uitdaging: minder afval, efficiënter grondstoffengebruik en een betere reputatie op het gebied van duurzaamheid.

Onze ervaring en expertise vormen de fundamenten van een end-to-endmodel voor flexibele, innovatieve energieoplossingen. Die garanderen lagere kosten, minder uitvaltijd, operationele veerkracht en hoge productkwaliteit. Ze ondersteunen ook de steeds toenemende procesautomatisering.

Energie als motor voor een winstgevende toekomst
Productie-efficiëntie

Levensmiddelenproducenten hebben vaak torenhoge energiekosten. Zeker als er warmte- en koelingsintensieve processen aan te pas komen. Niet-productieve installaties krijgen maar al te vaak weinig prioriteit. Gevolg: bedrijven zijn afhankelijk van een verouderde, ondoeltreffende energie-infrastructuur en riskeren dure inefficiënties.

Flexibel energiemanagement

Flexibiliteit is cruciaal om te verzekeren dat producten aan wettelijke normen voldoen, en om uitvaltijd te beperken. Potentiële risico’s doeltreffend managen kan alleen met een veerkrachtige en efficiënte energievoorziening. Daartoe is een energiestrategie nodig die de kans op stroomstoringen beperkt en een krachtig management van de energiesystemen onderschrijft.

Duurzame toekomst

Bij hun aankopen houden consumenten steeds meer rekening met de milieuvriendelijke perceptie van een bedrijf. Fabrikanten moeten snel inspelen op de dreiging van nieuwe 'groene' concurrenten. Milieuprocedures zijn de sleutel tot een sterke marktpositie en dito merkimago.

Ontdek wat wij voor uw levensmiddelenproductie kunnen betekenen
Nieuwste inzichten

Artikelen die u informeren en ondersteunen bij energiebeslissing

Trends in decentrale energie

Ons nieuwe rapport licht toe wat het betekent om een spaarzamer en duurzamer bedrijf te zijn. En welke stappen u kunt zetten voor een optimale start van uw duurzaamheidstraject.

We onderzochten ruim 1500 bedrijven en energiebeslissers in tien landen en zeven sectoren om inzicht te krijgen in hun ervaringen. En hoe ze zich aanpassen aan de veranderende rol van energie.