Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Direct Energy ondersteunt kwetsbare buren

In 2016 werden duizenden klanten van Direct Energy een handje geholpen met het betalen van hun energierekeningen via ons assistentieprogramma Neighbor-to-Neighbor.

Met de steeds maar hogere huishoudelijke kosten in combinatie met extreme weersomstandigheden, begrijpen wij dat het soms lastig voor klanten kan zijn om voor de stroom te betalen die ze nodig hebben voor licht, verwarming en koeling van hun huizen. Om onze klanten in Noord-Amerika in dergelijke uitdagende economische omstandigheden te ondersteunen, helpen we ze bij het betalen van hun energierekening via ons programma Neighbor-to-Neighbor in Texas.

Via het Neighbor-to-Neighbor-programma in 2016 konden we bijna 3700 kwetsbare klanten helpen om hun energierekeningen te betalen en konden we hun schulden kwijtschelden met een subsidie van maximaal $ 600 (£ 450, € 540). Dit werd mogelijk gemaakt via een donatie van $ 667.500 (£ 498.100, € 597.000) van Direct Energy in 2016. Daarnaast bieden wij onze klanten ook de mogelijkheid om hun buren te ondersteunen door het vakje 'bill assistance' (rekeninghulp) op hun maandelijkse rekening aan te kruisen en vorig jaar schonken klanten nog eens $ 55.100 (£ 41.100, € 49.320) aan het programma.

Sinds 2007 heeft Direct Energie meer dan £ 6,4 miljoen (€ 7,7 miljoen) bijgedragen aan het Neighbor-to-Neighbor-programma voor de ondersteuning van rond 32.000 huishoudens[1] die hulp nodig hadden.

De regeling maakt voor klanten een groot verschil; minder stress en zorgen om in de schulden te raken. Amy en haar man hebben bijvoorbeeld een jong gezin. Amy werkt, maar haar man verloor zijn baan en hun financiële situatie begon echt nijpend te worden.

Amy zei: "We kregen eenmalig hulp via het Neighbor to Neighbor-programma om onze elektriciteitsrekening te betalen. We hebben veel waardering voor dit programma en de hulp die het programma ons bood toen we die het hardste nodig hadden."

De subsidies worden verdeeld via 32 actiebureaus in de gemeenschappen. Deze bureaus zijn het beste in staat om na te gaan welke klanten onze hulp nodig hebben. Dit komt omdat de bureaus al worden gebruikt door personen in financiële problemen om hulp te zoeken bij de betaling van andere huishoudelijke rekeningen, zoals huur of hypotheek. Om de beschikbare ondersteuning via Neighbor-to-Neighbor bij personen onder de aandacht te brengen, organiseren we evenementen en maken we flyers die door onze non-profitpartners worden verspreid.

Dorothy Wade, Community Services Director bij Nueces County Community Action Agency in Corpus Christi, Texas zei: "Vorig jaar kwamen twee van mijn cliënten van 74 en 76 jaar oud niet in aanmerking voor de federale financiële steun, maar ik kon ze helpen met de betaling van hun elektriciteitsrekening. Ze zeiden dat deze hulp via het Neighbor-to-Neighbor-programma het hen gemakkelijker maakte om te betalen voor medicijnen en levensmiddelen te kopen. Ze waren erg dankbaar. "

Lees meer over de manier waarop we kwetsbare mensen helpen hun energierekening te betalen.

[1] Bij een aantal huishoudens kan sprake zijn van dubbeltelling wanneer een huishouden in meer dan één kalenderjaar steun heeft gekregen.